Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne
Aktualności
Najlepsza ocena
Najwyższe ceny
Najniższe ceny
Najwyższy rabat
SALE
Nur noch in einigen Stores verfügbar
Dętki rowerowe są komorami z elastycznego materiału, które umieszczane są między oponą, a obręczą koła. Do ich produkcji używa się głównie gumy lateksowej lub butylowej. Jedyną częścią dętki, która jest widoczna już po jej zamocowaniu jest wentyl – umiejscowiony wewnętrznie element umożliwiający pompowanie.
Napompowana dętka rowerowa zapewnia oponie odpowiedni kształt – wypełnia szczelnie wolną przestrzeń i dzięki temu opona utrzymuje się na kole.
Tradycyjna dętka | Lekka dętka |
---|---|
Odporna na zniszczenia | Łatwiejsza do przebicia |
Niska cena | Wyższa cena |
Rzadziej trzeba je pompować | Częściej trzeba je pompować |
Są cięższe | Są lżejsze (ok. 50-80 g przewagi nad tradycyjną) |
Z powyższego zestawienia jednoznacznie widać, że dętki lekkie mają przewagę nad zwykłymi jedynie gdy przyrównamy ich wagę. Dla większości kolarzy amatorów ten parametr jest mało istotny, dlatego dla zwykłego kolarstwa polecane są raczej tradycyjne dętki. Lekkie dętki są wybierane przez osoby, uprawiające profesjonalne kolarstwo szosowe, w którym każdy gram decyduje o możliwości rozpędzenia roweru do większych prędkości.
W Bikester.pl znajdziesz zarówno tradycyjne jak i lekkie dętki. Sprawdź naszą ofertę dętek wiodących producentów.
Ciśnienie w oponie powinno być zgodne z zakresem, jaki jest zalecany na bocznej ścianie opony. Warto dobrze dopasować ciśnienie do stylu jazdy – zbyt niskie ciśnienie powoduje obciążenia obręczy, ale zwiększa komfort jazdy po wybojach i drobnych nierównościach. Natomiast zbyt mocne napompowanie dętki zmniejsza komfort jazdy, ale zabezpiecza oponę przed uszkodzeniem i jest konieczne w przypadku osób cięższych.
Warto jednak pamiętać, że ciśnienie w dętkach zależy także od stylu jazdy i rodzaju dętki. Im cieńsza dętka tym większe ciśnienie powinno się w niej stosować. Wpływa ono nie tylko na komfort jazdy, ale i na bezpieczeństwo. Cienka dętka jest narażona na łatwiejsze uszkodzenia, dlatego aby im zapobiec, warto mocniej ją napompować.
Kilka podstawowych zasad:
Zależnie od producenta możemy się spotkać z różnymi rodzajami wentyli. Jest to kwestia o tyle ważna, że determinuje ona wybór pompki rowerowej oraz ma wpływ na łatwość pompowania. Ponadto rodzaj wentyla może zależeć także od rodzaju dętki i jej zastosowania – inne znajdziemy w dętkach do jazdy górskiej, inne w tych do jazdy szosowej.
W dętkach rowerowych można zobaczyć trzy podstawowe rodzaje wentyli:
Bogaty wybór dętek rowerowych o różnych zastosowaniach i wentylach znajdziesz na Bikester.pl.